×

×

Zapisz się do Newslettera

Wycieczka do Złotego Stoku 9 – 10 maja 2016

Dnia 9 maja br. wybraliśmy się z naszą klasą oraz klasą V – pod opieką p. Marii Langer, p. Małgorzaty Piechoty i p. Renaty Anioł oraz p. Krystyny Masur -  na oczekiwaną przez nas  z niecierpliwością dwudniową wycieczkę do Złotego Stoku.

Wyruszyliśmy o godz. 8:00 i po około półtorej godziny jazdy autobusem dotarliśmy na miejsce. Zakwaterowaliśmy się w „Złotym Hoteliku” i poszliśmy zwiedzać kopalnie złota.

Jest to wyjątkowa kopalnia z jedynym w Polsce podziemnym wodospadem. Oglądaliśmy tam piec, w którym wytapiano złoto. W bocznych chodnikach kopalni znajdowało się laboratorium, w którym uzyskiwano dawniej silną truciznę – arszenik. Dużą atrakcją był również skarbiec, gdzie podziwialiśmy złote sztabki i przedmioty wykonane ze złota. Zwiedziliśmy również chodnik śmierci.  Dawniej skazywano tam na śmierć górników podejrzanych o kradzież złota. Mieliśmy okazję również zobaczyć przebiegającego obok nas gnoma. Według wierzeń górniczych gnomy pilnowały kopalni złota. Na koniec wsiedliśmy do podziemnego tramwaju i wyjechaliśmy na zewnątrz. Wszyscy byliśmy podekscytowani zwiedzaniem tego miejsca.

Kolejną atrakcją była wspinaczka na sztuczną ściankę alpinistyczną, a  następnie  strzelanie z łuków. Rywalizowaliśmy ze sobą o zdobycie jak największej liczby punktów.  Ostatecznie z dziewcząt zwyciężyła Nicole, a z chłopców -  Kewin. Nasza wychowawczyni robiła nam zdjęcia.

Następnie udaliśmy się na pyszny obiad do karczmy. Po zjedzeniu obiadu mieliśmy czas wolny. Mogliśmy zakupić sobie jakąś pamiątkę lub też poskakać na trampolinie. Około godziny 17:00  wybraliśmy się wspólnie na podziemny spływ łodzią.  Ponownie weszliśmy do kopalni, lecz tym razem skręciliśmy w inny korytarz. Zostaliśmy podzieleni na  trzy grupy. Każda grupa wsiadła do innej łodzi. Zaopatrzono nas w latarki, którymi świeciliśmy, płynąc podziemnym tunelem. To było niesamowite przeżycie.

Gdy wszystkie grupy ukończyły spływ, udaliśmy  się na wspólne pieczenie kiełbasek przy ognisku. Wszyscy dobrze się bawiliśmy. To jednak nie był jeszcze koniec atrakcji przewidzianych na ten dzień. Czekała nas jeszcze  najlepsza z nich -nocne zwiedzanie kopalni. Dostaliśmy pochodnie oraz mapę. Wraz z nauczycielami weszliśmy do kopalni późnym wieczorem  bez instruktora. Naszym zadaniem było odnalezienie zagadek i rebusów ukrytych w korytarzach. Następnie musieliśmy odpowiedzieć na pytania dotyczące kopalni i odnaleźć drogę powrotną.  Spacerując korytarzami czekało nas wiele „strasznych” atrakcji i przeżyć. Słyszeliśmy przerażające odgłosy  uderzenia w gong , tłuczonego szkła i  strzelających balonów.  Najbardziej bały się dziewczyny, które wolały trzymać się z tyłu, a od czasu do czasu głośno piszczały. Wszędzie otaczała nas  unosząca się para wodna.  Naszej grupie udało się szczęśliwie wydostać i odgadnąć prawie wszystkie zagadki. Zmęczeni i pełni niesamowitych wrażeń udaliśmy się na nocleg do naszego hoteliku.

Wczesnym rankiem zaczęliśmy się już powoli pakować. Następnie poszliśmy do karczmy  na śniadanie. O godzinie 10:00 rozpoczęliśmy zwiedzanie Średniowiecznego Parku Techniki. Instruktorzy pokazywali nam różne średniowieczne narzędzia i wynalazki, ułatwiające wydobywanie surowców. Dodatkowo na trasie zwiedzania czekał nas tajemniczy i niezapomniany Labirynt Strachu. Ostatnim etapem wędrówki po średniowiecznym świecie była Chata Kata,  w której zobaczyliśmy, jakie kary groziły przestępcom w  tamtych czasach.  Po zakończeniu zwiedzania chętne osoby udały się do parku linowego. Reszta w tym czasie odpoczywała  i relaksowała się. Na sam koniec zjedliśmy wspólny obiad. Niestety, później musieliśmy się pożegnać z tym pięknym miejscem. Zmęczeni , ale radośni i pełni wrażeń, wsiedliśmy do autobusu i wyruszyliśmy do naszych domów.

Tak zakończyła się nasza wycieczka. Myślę, że była bardzo udana. Również pogoda nam  dopisała. Szkoda, ze skończyła się tak szybko. Pozostaną nam  po niej miłe wspomnienia i zdjęcia.