×

×

Zapisz się do Newslettera

Wycieczka do Złotego Stoku 9-10.05.2013

W dniach 9-1O maja 2013r. nasza klasa VI była na wycieczce w Złotym Stoku. Pojechało z nami również uczniowie z klasy V. Opiekowali się nami nauczyciele oraz tata Weroniki Olejnik. Wycieczka rozpoczęła się w czwartek 9 maja. Rano wszyscy stawiliśmy się pod szkołą i o godzinie 8:OO wyjechaliśmy z Żywocic. Podróż minęła pomyślnie. Równo o 1O:OO dotarliśmy na miejsce. Otrzymawszy klucze, zakwaterowaliśmy się w_pokojach. Całą grupą udaliśmy się na zwiedzanie kopalni złota. Najpierw weszliśmy do „Sztolni Gertrudy”. Zobaczyliśmy stare mapy i plany kopalni oraz dawne narzędzia hutnicze i górnicze, skarbiec, a także wysłuchaliśmy ciekawych opowieści o kopalni i znajdującym się w niej laboratorium. Dalej otworem stała przed nami „Sztolnia Czarna Dolna”. Tam zeszliśmy schodami do szybu, ujrzeliśmy podziemny wodospad, a_nawet przejechaliśmy się „Podziemnym Pomarańczowym Tramwajem”. Potem zwiedziliśmy jeszcze mennicę. Po południu odbyły się zawody strzelania z łuku do tarczy, a po obiedzie mieliśmy chwilę wolnego czasu. Kiedy wszyscy odpoczęliśmy, udaliśmy się na boisko, a następnie na wspinaczkę po ściance alpinistycznej. W międzyczasie grupami chodziliśmy na spływy łodzią do kopalni. Wieczór wesoło spędziliśmy przy ognisku. Dalej udaliśmy się na „nocne szukanie skarbów”. W kopalni przewodnik próbował nas nastraszyć, większość osób była więc nieźle przerażona. Pełni wrażeń poszliśmy na trampolinę i pająka, co okazało się świetną atrakcją. Późnym wieczorem odbyła się dyskoteka. Nie zabrakło więc głośnej muzyki i tańców. Po dobrej zabawie spędziliśmy noc w „Złotym Hoteliku”. Rano, o godzinie 9:00, zjedliśmy pyszne śniadanie. Następnie zwiedziliśmy wapienniki oraz „Średniowieczny Park Techniki”.Czekało tam na nas wiele atrakcji: poznanie dawnych sposobów życia, studnia, młyńskie koło, dźwig, kierat, „chata kata” czy „labirynt strachu”. Z parku wszyscy wyszliśmy z uśmiechem na twarzy, ponieważ bardzo nam się podobało. Jedną z najciekawszych rzeczy na wycieczce okazał się późniejszy park linowy. Tam spędziliśmy czas na wspaniałej przygodzie: wdrapując się po drabinkach, pokonując przerwane mosty, zjeżdżając na linach oraz plącząc się w siatkach. W parku były oznakowane różne ścieżki, takie jak: „Sowa”, „Salamandra”, „Muflon”, „Dudek” i „Gacek”. Spośród nich najtrudniejsza okazała się trasa „Gacek”. Po przeróżnych wspinaczkach doszliśmy do baru na obiad. Potem wykwaterowaliśmy się z pokoi i wszyscy w dobrych humorach udaliśmy się w drogę powrotną autokarem.